Använda massa vinnare ovanpå andra gym kosttillskott är en personlig preferens. Som vi ofta råd, sitt bästa för att konsultera en professionell nutritionist innan du tar i en massa Gainer eller andra kosttillskott.

Som en riktlinje-om du redan överväger att lägga till en massa Gainer i ditt tillägg stack, du måste kontrollera din nuvarande diet & näringsmässiga regim och fråga dig själv om du inte kan lägga i mer kalorier i andra områden, särskilt med hela maten. Kan du öka portions storlekarna? Eller kanske ta i en annan kalori-tät måltid i dag? Eftersom du behöver ha mer kalorier i kroppen än du konsumerar för att få mer massa.
Vad saker att tänka på när man beslutar att köpa en massa Gainer?

Det finns några saker att tänka på om du funderar på att lägga till en massa Gainer i din stack. Massan Gainer kommer att vara en ersättning om:

  1. du har svårt att konsumera tillräckligt med kalorier

För att få mer massa måste du ha mer kalorier än du bränner. Det innebär att du behöver minst 300-500 extra kalorier på en dag som du kommer att använda upp i dina dagliga aktiviteter-inklusive din fitness rutin. Om du inte ser en viktökning, det kan betyda att du inte har kalori överskott.

  1. du har en hård tidskrävande kvalitet makronäringsämnen

Det är viktigt att du också konsumerar rätt kvalitet makronäringsämnen när ditt mål är att ha ett kalori överskott. Om du tänka om den, du kanna enkelt äta en hink av din favorite fort-mat stekt kyckling rättvis till få mer kalori. Men nackdelen är att det innehåller en hel del fett, som vi inte vill om vi vinner vikt att bygga muskler.

  1. du har svårt att konsumera en stor macronutrient rik måltid

Konsumerar en tung frukost, lunch eller middag kommer att få dig att känna uppsvälld, men inte få det överskott kalorier innan träningen kommer att negativt påverka din träning förmåga. Dessutom, om du inte äter en macronutrient rik måltid efter träningen, kommer du inte heller få tillräckligt med överskott kalorier och därför inte få vikt.

  1. du har svårt att konsumera tillräckligt med protein, kolhydrater & fetter

Du kan ha svårt att konsumera makronäringsämnen som behövs för att få massa eftersom du kan glömma eller inte har tid att ta i mat som är rika på fibrer, vitaminer och mineraler. Det kan leda till en stor svårighet på ditt immunförsvar, mer specifikt muskelinflammation om din träning program är inriktad på att bygga muskler.

  1. du upplever “Lean bulk ”

När du har bara ett litet överskott i kalorier i stället för ett alltför stort överskott, detta kallas en “Lean bulk “. I båda fallen, du kommer fortfarande bygga muskler men det kommer att vara i olika takt.

I denna situation, du kan använda tillägget för att hjälpa dig att mäta den exakta mängden protein, kolhydrater, och fett som du behöver för att få massa. Om du kommer Soley förlita sig på födointag som din källa för överskott kalorier, då måste du väga ut all mat för att räkna ut de exakta makronäringsämnen som du kommer att ta in.
Hur man väljer en massa Gainer i Filippinerna-Consumer Köpguide

Det finns många val för Mass vinnare som finns på marknaden idag. Vad som är viktigast är att du beräknar närings nedbrytning av produkten och hur den passar in i din övergripande näringsplan och kalori behov.

Först bör du överväga hur mycket kalorier som är formulerade per full portion av produkten, och nedbrytningen av protein, kolhydrater och fett som består av dessa kalorier. Den idealiska produkten kan innehålla runt 40g-50g protein för kvävebalans & muskel proteinsyntes.

Hälsosamma fetter är också viktigt när du försöker att få vikt, eftersom varje gram fett har 9 kalorier. Men se till att bara ta in de kosttillskott som har bra fetter som är de essentiella fettsyrorna (EFA: s), medelstora triglycerider (MCT) och mättade fetter som stöd i hormonproduktionen.

Den höga andelen kolhydrater är ett inslag i massa Gainers, som måste matcha dina dagliga kalori behov. Den vanliga protein till kolhydrat ransonen kan variera från 1:1 upp till 1:5 förhållande.

Komplettering med en massa Gainer post-workout är ett bra ställe att prova till att börja med, eftersom du behöver en bra mängd kolhydrater och protein för att stödja tillväxt och återhämtning av muskler efter träning. Du kan kontrollera för viktökning som har dextros, maltodextrin eller en kombination av dessa för att öka blodsockernivån som krävs för att frigöra insulin, som är en av de mest anabola hormoner.

Tvärtom, om du inte är i din träning rutin och funderar på att lägga i en vikt Gainer inom din normala dag-oavsett om du är på kontoret gör upptagen arbete eller slappa runt huset-då du inte kommer att behöva rusa av blodsocker. Istället, leta efter produkter med minst mängd socker, och har en lägre kolhydratinnehåll längs 1:1 förhållandet mellan kolhydrater till protein.